[vc_row][vc_column][vc_column_text]

این روزها با داغ شدن بازار بورس، بسیاری به دنبال کسب سود از این بازار هستند. اما باید توجه داشت قبل از خرید و فروش سهم هر شرکت باید وضعیت آن شرکت را به صورت جامع و کامل بررسی کرد و بعد وارد معامله شد. معامله بدون بررسی و تحلیل قبلی، مانند قدم گذاشتن در یک راه نامشخص است. واضح است که مسیر نامشخص ممکن است رسیدن به مقصد را ناممکن کند.

دو روش کلی برای تحلیل بورس، به نام‌های تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال وجود دارد. شرکت در دوره تحلیل بنیادی و دوره آنلاین تحلیل بنیادی، روشی موثر برای یادگیری و به کارگیری این تحلیل و سرمایه‌گذاری موفق است.

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][headings alignment=”” tag=”h3″ heading=”مباحث کلی دوره حضوری تحلیل بنیادی”][/headings][vc_empty_space][vc_column_text]

تحلیل بنیادی را با نام‌های تحلیل اساسی، ریشه‌ای و پایه‌ای نیز می‌شناسند. همان‌طور که از نامش پیداست، در این تحلیل عوامل اساسی و پایه‌ای که بر قیمت سهام شرکت اثر می‌گذارند، بررسی می‌شوند و سپس تصمیم لازم گرفته می‌شود که آیا این سهم ارزش سرمایه‌گذاری دارد یا نه؟

در دوره تحلیل بنیادی، چگونگی اثرگذاری عوامل مختلف بر قیمت سهام بررسی می‌شوند. این عوامل شامل عوامل محیطی، عوامل درونی شرکت و عوامل مرتبط با صنعت هستند. پس از این تحلیل، ارزش واقعی یا همان ارزش ذاتی یک سهم مشخص می‌شود. با مقایسه قیمت فعلی یک سهم در بورس با ارزش ذاتی آن می‌توان برای خرید یا فروش سهم تصمیم گرفت.

حالت undervalue یک سهم زمانی رخ می‌دهد که قیمت فعلی یک سهم در بورس از ارزش ذاتی آن کمتر شود. در این حالت سهم امکان رشد دارد و بهتر است که خریده شود.

حالت overvalue زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت فعلی سهم در بورس از ارزش ذاتی آن بیشتر باشد. در این حالت سهم مناسب خرید نیست و گران است و حتی بهتر است اگر این سهم در سبد سهام موجود است، فروخته شود.

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”61546″][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1602746417758{background-color: #284f7a !important;}”][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1602746401688{background-color: #284f7a !important;}”][vc_empty_space][headings heading_color=”#ffffff” tag=”h3″ heading=”مدت دوره”][/headings][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][headings heading_color=”#ffffff” tag=”h3″ heading=”روزهای برگزاری”][/headings][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_empty_space][headings heading_color=”#ffffff” tag=”h3″ heading=”ساعت کلاس”][/headings][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

و حالت سومی هم وجود دارد که خرید و فروش سهم سودی ندارد، حالتی که ارزش ذاتی آن با قیمت فعلی‌اش در بورس برابر است.

برای مثال اگر قیمت سهام شرکتی در بازار بورس250 تومان باشد و با استفاده از آموزش‌های دوره تحلیل بنیادی این نتیجه گرفته شود که ارزش ذاتی آن سهم، 300 تومان است باید نسبت به خرید اقدام کرد و اگر این نتیجه به دست بیاید که ارزش ذاتی سهم مبلغی کمتر از 250 تومان، مثلاً 200 تومان است، این نتیجه گرفته می‌شود که سهم برای خرید گران است و بهتر است فروخته شود. اگر هم ارزش ذاتی سهم و قیمت آن در بورس هر دو 250 تومان باشد، این خرید و فروش سودی ندارد.

شاید این سوال مطرح شود که چرا با وجود اینکه ارزش ذاتی هر سهم با استفاده از تحلیل بنیادی به دست می‌آید، قیمت در بازار بورس و ارزش واقعی تفاوت دارد؟

پاسخ این است که عوامل اثرگذار بر قیمت سهام شرکت‌ها، همواره در حال تغییر هستند و در نتیجه آن ارزش واقعی سهام نیز تغییر می‌کند. سرمایه‌گذارانی که زودتر از دیگران این عوامل و تغییرهایشان را شناسایی کنند و دریابند که تغییرها چه اثری بر ارزش ذاتی سهم می‌گذارند، موفق‌تر از دیگران خواهند بود.

در نظر بگیرید که شرکتی با پیش‌بینی و انتشار بودجه سال آینده خود، به این نتیجه رسیده است که سودش 60 درصد افزایش می‌یابد. سرمایه‌گذارانی که به درستی و زودتر از دیگران تأثیر این افزایش سود را بر سهام شرکت تحلیل کنند و اختلاف ارزش واقعی و قیمت سهم در بورس را به دست آورند، موفق‌تر از دیگران هستند.

محاسبات ارزش ذاتی سهم و تحلیل بنیادی تا حد زیادی به نوع تحلیل سرمایه‌گذاران وابسته است. فرض کنید شرکتی تصمیم می‌گیرد که میزان فروشش را 40 درصد افزایش دهد، ممکن است بعضی از سرمایه‌گذاران این افزایش 40 درصدی فروش را باعث افزایش سودآوری و رشد ارزش سهام بدانند و عده‌ای دیگر این افزایش فروش را سبب افزایش 50 درصدی هزینه‌های شرکت و کاهش سود سهم بدانند.

سرمایه‌گذاران در دوره تحلیل بنیادی یاد می‌گیرند که چگونه درباره یک شرکت تحقیق کنند و اطلاعاتی مانند زمینه فعالیت شرکت، محصولات تولیدی، ارزش بازار شرکت، رقبای شرکت و افزایش یا کاهش فروش شرکت را به دست آورند.

همچنین یاد می‌گیرند که چگونه صورت‌های مالی شرکت مانند بدهی و دارایی و افزایشی بودن یا نبودن سود را به دست آورند و در آخر قیمت یک سهم را بررسی کنند و تحلیل کنند که این شرکت در سال آینده چه‌قدر سود می‌سازد؟ و آیا قیمت کنونی سهم مناسب است یا نه؟

برای داشتن تحلیل درست و به موقع و معامله سودآور به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود در دوره تحلیل بنیادی شرکت کنند.

[/vc_column_text][vc_row_inner css=”.vc_custom_1602746331917{background-color: #284f7a !important;}”][vc_column_inner width=”1/2″][headings alignment=”” tag=”h3″ heading=”آموزش تحلیل بنیادی در اصفهان”][/headings][vc_empty_space]

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

[/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][headings alignment=”” tag=”h3″ heading=”آموزش تحلیل بنیادی در اصفهان”][/headings][vc_empty_space][vc_column_text]

از آنجایی که این روزها سرمایه‌گذاری در بورس منبع درآمد و شغل دوم افراد زیادی‌ست و با افزایش سرمایه‌گذاری نگرانی‌ها بابت داشتن معامله کم خطر بالا می‌رود و همچنین ممکن است سرمایه‌گذاران اطلاعات و دانش کافی را برای سرمایه‌گذاری نداشته باشند، توصیه می‌شود که در دوره تحلیل بنیادی شرکت کنند و با استفاده از آموخته‌های خود تصمیم بگیرند.

دوره تحلیل بنیادی، یک دوره کاملا کاربردی است و به سرمایه‌گذاران فرصت یادگیری کلیه مهارت‌ها برای تحلیل عالی و پیدا کردن سهام سود‌ده که با قیمتی کمتر از ارزش ذاتی‌شان در بازار بورس معامله می‌شوند، را می‌دهد.

تحلیل بنیادی فقط مناسب بازار بورس نیست و در زندگی روزمره هم کاربرد دارد. برای مثال یکی از کاربردهایش هنگام خرید خودرو است. هیچ کس مایل نیست خریدی انجام دهد که در آینده هیچ خدمات و قطعاتی برایش یافت نمی‌شود. یا هنگام استخدام در یک شرکت، هیچ کس تمایل ندارد جایی کار کند که توانایی پرداخت حقوقش را ندارد یا امیدی به رشد حقوق نیست. بنابراین در رقابت، شراکت و یا همکاری با شرکت‌ها نیز می‌توان از تحلیل بنیادی استفاده کرد.

سرمایه‌گذاران با شرکت در دوره تحلیل بنیادی، توانایی تسلط بر صورت‌های مالی سهام را پیدا می‌کنند. همچنین می‌توانند شرکت‌های مناسب و سود‌ده را بر حسب فروش آینده شرکت، ارزش تمام شده شرکت، ارزیابی جریانات نقدی و ارزش ذاتی و قیمت در بورس یک سهم، برای معامله انتخاب کنند.

هیچ کس تمایل ندارد با سرمایه‌گذاری نامطمئن و بی‌هدف، اسباب ضرر خود را مهیا کند. بنابراین یادگیری تحلیل بنیادی امکان سرمایه‌گذاری هدفمند را به افراد می‌دهد و نگرانی کاهش روز به روز سرمایه را از بین می‌برد.

راتین بورس با اخذ مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان، همچنین کمیته آموزش بازار سرمایه کشور، اقدام به برگزاری دوره تحلیل بنیادی برای علاقه‌مندان کرده است. در این دوره صفر تا صد تحلیل بنیادی آموزش داده می‌شود. این دوره پیش نیازی ندارد و شامل مباحث آموزش بنیادی، از مبتدی تا تحلیل‌گری حرفه‌ای به صورت جامع و کامل است.

[/vc_column_text][/vc_column_inner][/vc_row_inner][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row]