[vc_row][vc_column][vc_column_text]

یکی از تکنیک‌های معامله‌گری و تحلیل بازار، پرایس اکشن است. در این تکینک، این امکان برای معامله‌گر وجود دارد که با استفاده از حرکات واقعی قیمت، برای انجام معاملات تصمیمات خود را بگیرد.

پرایس اکشن الگوهای قیمت را تحلیل می‌کند و با استفاده از این تحلیل، نظم حاکم بر بازار را که گاهی تصادفی به نظر می‌رسد، به شیوه‌ای بهتر به معامله‌گران ارائه می‌دهد. در این تکنیک سؤال اصلی این نیست که چه اتفاقی در حال وقوع است، بلکه سؤال این است که چرا این اتفاق می‌افتد.

پس از گذراندن دوره آموزش پرایس اکشن و دوره آنلاین بازار جهانی شما قادر خواهید بود که معاملاتتان را بهتر مدیریت کنید.

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][headings heading=”مقدمه‌ای بر دوره کامل پرایس اکشن”][/headings][vc_empty_space][vc_column_text]

پرایس اکشن تریدینگ به این معنی است که تریدر تمام تصمیمات خود در مورد ترید را فقط بر اساس نمودار قیمت و بدون هیچ اندیکاتور، اکسپرت و… می‌گیرد. پرایس اکشن، عملکرد قیمت یا حرکات قیمت معنی می‌شود. معامله‌گرانی که بر اساس تحلیل تکنیکال و نمودار قیمت تصمیم می‌گیرند، به شیوه متفاوتی معامله می‌کنند.

استراتژی‌های زیادی وجود دارند که معامله‌گران بر اساس آن عمل می‌کنند. این استراتژی‌ها در سه دسته کلی قرار می‌گیرند.

  • معامله‌گری بر اساس پرایس اکشن
  • معامله‌گری بر اساس اسیلاتورها و اندیکاتورها
  • معامله‌گری بر اساس ترکیب این دو

استراتژی‌های دیگری مانند جریان سفارش، فصلی یا آماری نیز وجود دارند. پرایس اکشن یکی از ساده‌ترین اشکال معامله است که می‌توان آموخت و البته در همه بازارها از جمله سهام و ارز از مؤثرترین روش‌هاست. کسانی که به تازگی معامله‌گری را آغاز کرده‌اند، یادگیری معامله بر اساس پرایس اکشن می‌تواند نقطه شروع فوق‌العاده‌ای برایشان باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که با شرکت در دوره آموزش پرایس اکشن، آن را به صورت پایه‌ای و اصولی بیاموزند.

معامله‌گرانی را که از روش پرایس اکشن استفاده می‌کنند، پرایس اکشن تریدر می‌نامند. یک روش بسیار مؤثر در معامله‌گری، ساده دیدن است. پرایس اکشن تریدرها همه چیز را ساده می‌بینند و برای ورود به معاملات، نوسانات قیمت، الگوهای نموداری، حجم معاملات، و دیگر اطلاعات بازار را با یکدیگر ترکیب می‌کنند. البته این بهترین روش برای تحلیل بازار نیست.

استفاده از این تکنیک به درک خوبی از بازار نیاز دارد تا معامله‌گر بداند بازار چگونه حرکت می‌کند و نظم درونی آن چگونه است. تکنیک پرایس اکشن در هر بازاری به عنوان مثال بازار فارکس، سهام، فیوچرز، نفت، طلا و… کار می‌کند به همین دلیل شرکت در دوره آموزش پرایس اکشن به همه معامله‌گران توصیه می‌شود.

[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”61831″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

معامله بر اساس پرایس اکشن یعنی مبنای تصمیمات معامله‌گری بر پایه حرکات قیمت یک دارایی قرار داده شود. معامله‌گران در معامله‌گری با پرایس اکشن، از اندیکاتورها یا سایر روش‌های تحلیل استفاده نخواهند کرد و اگر استفاده کنند وزن کمی در جریان تصمیم‌گیری معاملاتی به آن‌ها می‌دهد.

در معامله‌گری بر اساس پرایس اکشن، بالا رفتن سهام به این معنی است که افراد در حال خرید کردن هستند. بعد از آن معامله‌گران بر اساس قدرت و تهاجمی بودن خرید ارزیابی می‌کنند که آیا این روند ادامه دارد یا خیر.

معامله‌گر در معامله بر اساس پرایس اکشن، با استفاده از نمودارهای تاریخی و اطلاعات قیمت در زمان واقعی، مانند قیمت‌های عرضه و تقاضا، حجم معاملات، شتاب و بزرگی به دنبال یک نقطه ورود مطلوب برای معامله خود است. این نقطه، به کنترل ریسک در معاملات کمک می‌کند و سود بالقوه‌ای به همراه دارد. در دوره آموزش پرایس اکشن چگونگی دستیابی به این نقطه آموزش داده می‌شود.

چارت پرایس اکشنی یک چارت ساده است و هیچ گونه اندیکاتوری بر روی آن قرار ندارد به این دلیل که تعداد زیاد اندیکاتور بر روی چارت، سبب کوچک شدن قسمت نمودار قیمت می‌شود و فضای کمتری از صفحه مانیتور به حرکت قیمت اختصاص می‌یابد. در نتیجه توجه تریدر به حرکت خالص قیمت کمتر می‌شود. درباره این موضوع، در دوره آموزش پرایس اکشن به طورکامل بحث خواهد شد.

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1602747731624{background-color: #2a517c !important;}”][vc_empty_space][headings heading_color=”#ffffff” heading=”مدت دوره”][/headings][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1602747753422{background-color: #2a517c !important;}”][vc_empty_space][headings heading_color=”#ffffff” heading=” روزهای برگزاری”][/headings][vc_empty_space][/vc_column][vc_column width=”1/3″ css=”.vc_custom_1602747746484{background-color: #2a517c !important;}”][vc_empty_space][headings heading_color=”#ffffff” heading=” ساعت کلاس”][/headings][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_empty_space][vc_column_text]

در دوره آموزش پرایس اکشن، انواع استراتژی‌های پرایس اکشن آموزش داده می‌شوند. به عنوان مثال یکی از این استراتژی‌های متداول شکست نام دارد. در این استراتژی زمانی که قیمت یک دارایی در حال حرکت با گرایش خاصی است، اگر آن گرایش شکسته شود، به معامله‌گر یک فرصت جدید معاملاتی را نشان می‌دهد. مثلاً اگر یک سهام در 20 روز گذشته، بین 1000 تا 1100 تومان معامله شود و بعد از آن بالاتر از 1100 تومان رود، این تغییر گرایش به تریدر نشان می‌دهد که احتمالاً حرکت نوسانی به پایان رسیده است و حرکت به سمت 1200 تومان یا بالاتر با روندی جدید آغاز شده است.

در دوره آموزش پرایس اکشن به طور کامل درباره شکست‌ها و خواص آن‌ها بحث خواهد شد.

از مزایای معامله‌گری بر اساس پرایس اکشن می‌توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. معامله‌گرانی که بر اساس این تکنیک کار می‌کنند، به نرم‌افزار اضافی نیاز ندارند. بار، نقطه، کندل یا هر نوع نمودار دیگری قادر است اطلاعات لازم را به این معامله‌گران ارائه دهد.

یکی دیگر از مزایای این روش این است که در هر بازار و هر موقعیتی، کاربرد دارد. سهام، فارکس، کالا، آتی و… نمونه‌هایی از بازارهایی هستند که پرایس اکشن برای آنها پاسخ‌گوست. مزیت دیگر این تکنیک این است که محدودیت نرم‌افزار ندارد و با استفاد از هر نرم‌افزاری مانند نینجا تریدر، متاتریدر، ترید استیشن و… می‌توان آن را به کار برد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های پرایس اکشن این است که سریع است و اطلاعات تاریخ گذشته در معاملات معامله‌گران نقشی ندارد. در واقع تأخیر قیمتی در آن وجود ندارد.

پرایس اکشن روشی همه جانبه است یعنی همه چیز را با هم ترکیب می‌کند اما تداخل اطلاعات وجود ندارد.

با وجود همه این مزایا، یادگیری پرایس اکشن به صرف زمان و تمرین نیاز دارد. باید توجه کرد که علاوه‌بر شرکت در دوره آموزش پرایس اکشن، کلید اصلی یادگیری این روش یادگیری مداوم است.

[/vc_column_text][vc_empty_space][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][headings alignment=”” tag=”h3″ heading=”کلاس آموزش پرایس اکشن راتین بورس”][/headings][vc_empty_space][vc_column_text]

معامله‌گران تازه کار از یادگیری معامله بر اساس پرایس اکشن سود خواهند برد. تفسیر حرکات نمودار قیمت در نوع خود یک سیستم معاملاتی است و پیاده‌سازی سایر ابزارهای تحلیلی مانند اندیکاتورها نیز می‌تواند کمک کننده باشد.

برای پرایس اکشن استراتژی‌های زیادی وجود دارد، اما برای شروع یادگیری فقط یک مورد هم کافی است. معامله‌گران پس از شرکت در دوره آموزش پرایس اکشن فرصت دارند مهارت خود را در استراتژی‌ها بالا ببرند و بهترین را بر اساس بازار و شخصیت خود انتخاب کنند.

در آخر باید توجه کرد که معامله‌گری بر اساس پرایس اکشن سبک بهتری از معامله را پیش پای معامله‌گران قرار می‌دهد و تضمین کننده سود نیست و یادگیری آن به زمان و تمرین نیاز دارد.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”61389″][/vc_column][vc_column width=”1/2″][headings alignment=”” tag=”h3″ heading=”ثبت نام در این دوره”][/headings][vc_gutenberg]

Hello! This is the Gutenberg block you can edit directly from the WPBakery Page Builder.

[/vc_gutenberg]

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.

[/vc_column][/vc_row]